söndag 6 februari 2011

Uppträdanden gick bra!

Helgens två framfrädanden är över och bra har det gått. Igår gick det mycket bra och idag gick det ännu bätte. Själv var jag mera förberedd igår, men idag hade vi uppträdande efter några andra, så någon ordentlig uppvärmning var inte riktigt möjlig. Så när vi började spela så blev jag plötsligt rätt så nervös, så mina händer darrade, men tog bara och höll huvudet kallt, koncentrerade mej på musiken och så gick det riktit bra. Tekniskt sett gick det också bättre än igår. Kompositören lyssnade på båda framträdanden och våran lärare lyssnade idag, och båda var mycket nöjda, så även jag. Nu är det att hålla uppe intensiteten till nästa vecka då vi på lördagen har ett till framträdande.
Under dessa två dagar har jag lyssnat till väldigt många helt suveräna framträdanden! Lyfter på hatten även för mina skolvänner, helt otroligt bra framträdanden! Ser framemot musikfestivalen i mars då jag får lyssna på ennu mera musik av allesammans, och även många av dessa stycken vill jag defenitivt lyssna på igen.

Stekte spenatplättar åt mej idag, blev faktiskt ganska goda. Har inte provat göra egna spenatplättar tidigare, så det var lite spännande att se hur de blev. Konstaterade att jag skulle fått lägga en aning mera salt, och vara lite mera noggrann vid stekningen (var lite för snabb att ta bort några..) men nästa gång blir de då helt perfekta. Skall också ta och inhandla en liten burk svartvinbärsgelé så kanske plättarna smakar ännu bättre. 

Av resten av dagen skall jag spendera en del till att göra engelskaläxor. Men ikväll skall jag också ladda upp lite bilder för ett inredningsinlägg jag lovat. Ha det gott tills det!

Inga kommentarer: