fredag 18 februari 2011

Surpuppa till bänkkamrat

Sportlovet börjar och tågen är smockfulla. Ingen panik för mej för var smart nog att köpa min biljett redan för några dagar sedan så nu har jag dessutom fönsteplats så jag behöver inte fundera på att den som sitter bredvid skall förbi. Men riktigt höjdare till bänkkamrat har jag inte, gubben bredvid är rätt sur. Han satt på min plats när tåget kom till Böle, så jag sade snällt att "ursäkta men det där är min plats", "okej" sa han och satt lungt vidare och läste sin tidning. Nå jag lade upp min kappsäck på hyllan och frågade då sedan snällt att "ursäkta men har du platsbiljett?" och då blev han minsann sur och sade ett lite fulare ord och att inte kan han ju gå och sitta på sin plats då min väska är där. Men snälla människa, jag tar nog bort väskan och troligtvis så tar jag den vid mina fötter. Normalt folk stiger vänligt ut i gången när någon skall förbi så att de enkelt slipper till sin plats och inte behöver hoppa över deras långa ben med jacka och väskor...Nåja om fyra timmar är jag ju Hemma så senast då slipper jag surpuppan, men då skall vi också hoppas att tåget inte är försenat...

1 kommentar:

mammacarina sa...

hoppas et han int kan svensk o läser va du skriver ;o)