torsdag 24 november 2011

Det nalkas advent

Nu har jag ännu mera jul i lägenheten. Härligt! 
Sydde igårkväll mina kuddar till soffan av tyget jag hittade i höstas. Och de blev p.e.r.fe.k.t.a! Först hada jag tänkt att rosetterna skulle vara baksidan (har en förkärlek för rosetter på kuddar), men när de blev klara och jag såg resultatet så var det en självklarhet att de är framsidan. Så nu får de vara den vägen i soffan istället. 


Dessa små söta tomtar är årets julprydnad från stockmann. Gav mej ett löfte ifjol om att jag får köpa en julprydnad därifrån varje år. Med åren samlas det en hel del och plånboken tackar för att man tar det lite i gången (de har ju inte direkt de billigaste julprydnaderna). Så iår blev det då dessa små tomtar som fick åka med mej hem. Är inte såå förtjust i allt de har där nu, tycker inte att skor, cupcakes, färggranna bilar, fula fjädersaker, maskerad masker, etc.etc. passar till jul. Tydligen så är årets jul inspirerat av både venedig och östvärlden (tänk: indien, buddah...) Är en mera traditionell person så satsade på traditionella tomtar iår...


Nu i helgen är det ju första advent, så det är väl nog på tiden att ta fram adventssljusstaken. Eller göra en själv som jag gjorde iår. Jag har ju nog en superfin adventsljustake i trä, men pysslande som jag är så ville jag göra en annorlunda iår. Man kan ju ha två. Så gick snabbt ut i skogen idag och plockade hem lite granris (jep, vissa bor ju nära naturen fastän man bor i storstan). Sifferhjärtan pysslade jag häromkvällen ihop, tyckte det var roligare så än att köpa färdiga siffror. 


Så nu har nedräkningen inför julen börjat påriktigt, det är ju trots allt endast en månad kvar till julafton...

1 kommentar:

mammacarina sa...

snyggt - men liiite brandfarligt, så håll ögonen på ljusen om/då du bränner