måndag 28 november 2011

längtar efter snö

Hoppade på tåget ner till H-fors först imorse, och kan inte förstå vad det är med mej och tåg. Jag var inte trött när jag hoppade på tåget, klockan var ju ändå halv åtta, men ändå sov jag nästan hela vägen. Det är väl något med gungandet och farten, lite som en vagga typ. Nåja, resan gick ju fort iaf. Men under den stund jag var vaken under resan hann jag se härligt mycket snö! Synd bara att det inte finns något här nere, så räknar inte det till årets första snö för min del...Längtar så efter snön, men tror det är en grön jul iår istället för vit. Men längtar gör jag för det...Kom snö nu! 

Den här  bilden tog jad 3.12 ifjol, lite annan utsikt iår tror jag...
Lillajulen firade jag med min käraste Älskling, god mat, en flaska vin och film. Vi hade tänkt bada lillajulsbastu, men filmen blev väl för bra och sedan somnade vi båda i soffan, typiskt nog *hehe*. Men en bra lillajul var det, och fick ett julhjärta av honom, så skall hänga upp den någonstans här i lägenheten...
Så nu efter första advent har väl nedräkningen till jul börjat. Nu borde jag ännu skaffa mej en julkalender så att jag kan räkna ner påriktigt, och för att det helt enkelt hör till...

1 kommentar:

Anonym sa...

de va en bra lilla jul<3