tisdag 1 november 2011

Vackert på köksbordet

För ett par veckor sedan piffade jag upp i köket lite med att flytta min underbara orkidé till köksbordet. Glaskulan höll jag länge och flyttade runt i hela lägenheten och försökte hitta en lämplig plats åt, och lade den på skojs skull på bordet under orkidén och märkte att den platsen var som perfekt. Så på köpet fick jag ett litet färgtema på köksbordet, som kontrast till allt annat som går i grönt (/turkosgrönt). 




Man skulle ju kunna tänka sej att det är mysigt att äta här nu då det blev lite "lyxigare", men ändå äter jag väldigt sällan här. Det är så tråkigt att äta för sej själv...Men kanske också för att jag stor del av dagarna tillbringar utanför lägenheten, och de enda mål jag äter är morgonmål och kvällsbit (av vilka båda för det mesta är i soffan...varifrån jag nog förstås ser köksbordet ändå...) Men det är väl sådana här små upp-piffningar och vackra ting som kallas vardagslyx..

Inga kommentarer: