onsdag 16 november 2011

slutarbete under planering

Börjar så småningom inse att studietiden verkligen inte är en lång tid. Jodå, min utbildning är ändå 4,5 år, men det går ju så himla snabbt! Är på mitt tredje år nu, och förra veckan började jag kursen i att planera mitt slutarbete. Jag har ju ändå ännu två år på mej innan den skall vara klar och nu skall det planeras. Men det känns ändå skönt, att veta att man har tid på sej och inte skapa panik i onödan. Vi skulle tills idag ha en preliminär idé om vad man vill göra sitt slutarbete om, och visst har jag det, men måste begränsa och förtydliga det lite, det är ju ändå ingen gradu jag skall skriva. Har letat runt på thesseus något intressant slutarbete som liknar min egna idé, men konstigt nog hittade jag endast tre (sedan 2009?) som kommer ganska nära, och de är heller inte helt som jag tänker mej, och nu har jag ändå kollat igenom hela finlands yrkeshögskolor. Inte för att det egentligen gör något att det inte finns andra liknande, men skulle varit intressant att läsa...
Men oj vad klockan är mycket, nu får jag rusa iväg till bulevarden för att hinna i tid...

Inga kommentarer: