söndag 20 november 2011

Sammanfattning av en bra helg

Har haft en supertrevlig helg på många sätt! 
På fredag hade jag ju bjudit hit lite vänner på en försenad födelsedagsfest, och bjöd dem på paj och tårta. Kvällen var härlig med vännerna, och min tårta blev supergod, och maffig (ibland får man skryta). Underbara vännen cellisten-E kom hit ända från Jyväskylä (där hon nuförtiden studerar) och hon stannade hela helgen, vilket också var det bästa för denna helg. Vi har hunnit göra mycket tillsammans, bl.a varit och simma (vattenlöpning) och varit och äta kinesikt, och  vi har pratat ännu mera, och haft det sååå trevligt!


Den här helgen var också han som byggt min oboe (en tysk gubbe) hit till H-fors för att sälja oboen och tillbehör. Så på lördagen åkte jag till hotellet där de var, och tog hissen upp till nionde våningen. Och det var lite som att ta hissen upp til oboehimlen! Oboen på rad, som bara väntar på att få bli spelade på, tillbehörigheter i mängder och en massa oboister! Provade en hel del instrument av olika märken (han sålde andra märken än "sitt eget" också), hittade mina två favoritmärken (har själv en av dem), och konstaterade att några inte helt enkelt skulle vara något för mej. Men framför allt konstaterade jag att min kära oboe inte byts ut på ett flertal år, den är fortfarande den bästa! Men hittade nog lite tillbehörigheter där, och skulle hittat mera om bara budgeten skulle tillåtit. Men att besöka "oboehimlen" en gång i året är redan bra i sej!


Den här helgen beslöt jag mej också för att börja inleda julsesongen, det är ju trots allt ändå bara en dryg månad till julafton. Men var till stockmann för att inspektera julavdelningen (sämre än ifjol) och har nu också tagit fram jusstaken och hängt upp julstjärnan i fönstret. Nästa vecka så tänker jag smyga in julen lite till i lägenheten, så mera julprat kommer nog ännu nästa vecka. Skall också studera julfönstren och årets jultrend lite mera för att dra en bättre slutsats om vad jag egentligen tycker om årets jul.

Inga kommentarer: