tisdag 8 november 2011

julkänslor

Nu har jag verkligen börjat få julkänslor! Skulle redan nu kunna sätta mej vid pianot och spela julsånger, men kanske skall hålla mej ennu den här veckan. Men har tänt ett doftljus, så nu doftar det kanel i hela lägenheten. Härligt! Imorgon skall jag kanske inleda glöggsesongen, skall träffa vännen M-i-hesa, så har de glögg på kaféet blir det nog det för min del. Nästa vecka skall jag ta och börja sy julkuddar av tyget jag köpte på höslovet med mamma, (mamma: påminn mej att ta med mej det hit näst jag kommer hem). Får jag nog hålla mej ennu ett par veckor med julpyntandet, men längtar så tills att de öppnar julavdelningen på stockmann, för de har så otroligt mycket underbara saker! Har ju dessutom lovat mej själv ett julpynt därifrån varje år, så få se vad det blir iår... 


Nej nu började det nog klia i fingrarna för mycket för att spela julsånger, så kanske jag tar ett par låtar nu redan, men får nog sätta hörlurarna på så att inte grannarna blir störda...

ps. dansskorna är fortfarande gokända, de är super!

1 kommentar:

mammacarina sa...

Julsånger får man nog spela redan, man måste ju ÖVA... men julpynt får man inte ställa fram Ännu..