tisdag 11 maj 2010

Överlevde första dagen!

Första dagen på jobbet gick fint! nååå Nästan ;) gjorde en liten miss med en beställning, men det slutade iaf bra! Meningen "ursäkta, men det är min första dag som jag jobbar här" är en bra ursäkt om något gåt fel och oftast blir man förlåten efter det. (Blev nog använd några gånger idag...) Borde nu bara lära mej hela långa menyn, alla alternativ, vilka och vad man skall fråga om de beställer något, vad som ingår, vilka som fås som glutenfria eller laktosfria, beställningssystemet, dinkar osv. osv. tar väl no några dagar innan jag börjar kunna hela faderullan. Ni vet ju iaf alla vad jag sitter och pluggar på de närmaste kvällarna...borde jag förresten nämna att det är en restaurang jag jobbar på (?) om jag nu glömt nämna det... ;)

Det lilla farliga i att arbeta på favoritrestaurangen är ju att man blir snål på alla goda maträtter dom har. Men kanske det går om efter nån vecka (eller så inte *fniss*) I allafall skall jag hålla mej i skinnet och ta med mellanmål/lunch/mat, så att jag inte hela sommaren mumsar i mej av de goda men ack så goda tillbehören eller smårätterna...

Skall förbereda mej på en tuff dag imorgon på jobbet iaf, har tre stora reserveringar (mellan 20 och 40 pers) så någon mjukstart får jag ju inte precis.

Ha det gott!

Inga kommentarer: