lördag 8 maj 2010

Projekt Städa-ur-Klädskåp

Hej och Hå kära läsare!
Hann aldrig blogga igår, men sånt händer... Hade projekt städa-ur-klädskåpet igår, och det var verkligen på sin plats! Som minstingen i en systerskara (med kläd-älskande systrar *fniss*) så får man ganska mycket kläder av de äldre, inget illa med det alls! Men vissa lämnar ändå allt för länge i mitt skåp, och där tar de ju bara plats! Så nu har jag gått igenom alla hyllor och lådor och slängt allt jag inte länre ryms i, de som är uppanvända, sådant jag aldrig ändå använder mer o.s.v Detta resulterade i en sopsäck med gamla kläder och väskor som är trasiga eller så nötta att de inte är värda att föras till insamling ens. Och två högar med kläder och några väskor som vi skall föra till någon insamling. Tycker det är fint med att föra kläder som är i bra skick men ändå inte används till en insamling så att någon som verkligen behöver dem kan ha glädje av dem.
Nu är mitt klädskåp igen snyggt och prydligt och jag hittar det jag behöver och har heller inget onödigt där! Bra med vårstädning! :D (undrar bara hur länge mitt nya prydliga klädskåp håll prydligt :P )

Sitter ensam hemma hos Älsklingen medan han är på styrelsemöte...har inte så mycket att göra, så skall surfa omkring och leta reda på lite roliga idéer.. Åretkomer kanske senare!
Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer: