fredag 18 juni 2010

Arbetsresa: dag 1 avklarad

Då var första arbetsdagen här i Hesa avklarad, jepp jag menar fakiskt arbetsdag. Tro inte att jag är i Heslingfors en vecka helt ensam bara för att jag inte har något annat att göra, nej jag är på arbetsresa. Och som musiker så är det ju arbete att öva in en opera. Operan vi övar till är Carmen, och för min del blev det primavistaspel (ordet är italienska och betyder första gången), fick noterna framför näsan först ikväll, och det var nog en utmaning att försöka hänga med, så jag vet vad jag kommer att göra de närmaste dagarna innan kvällsövningarna, och jag vet några grannar som får försöka stå ut *hehe*....

Undrar hur många 20 åriga flickor som dessutom sitter en fredagkväll framför tv:n och ser på Festföreställning från Konserthuset i Stockholm? Njuter av den Och som dessutom väntar på den dag då hon själv får sitta och spela i en orkester under en maffig konsert. Okej, det har jag redan gjort, men något ennu större; med tusentals åskådare, och tv? Gärna en konsert med musik från allt mellan klassisk och pop...märks det att jag älskar musik, mitt instrument och mitt yrke?



(bilden är säkert två år gammal...)

Inga kommentarer: