onsdag 16 juni 2010

Blombukett


Plockade en bukett med sommarblommor och några syrénkvistar när jag var ute och gå med Lilla-O. Nu pryder buketten köksbordet här hemma och doften sprider sej i köket. Vackert! Men blommorna är inte det enda som doftar här hemma hos oss nu just..Rabarberpajen som håller på gräddas i ugnen sprider också en underbar doft i huset. Man skall ta vara på sesongens frukter och bär, så de blev ännu en rabarberpaj, gissa vilket recept jag använde ;) Klicka här om du vill se efter... Men för min del blir det ingen paj innan senare ikväll, skall nämnligen och jobba snart. Har bara två kvällar kvar den här veckan, innan jag åker ner till H-fors för några dagar..så från och med fredag bloggar jag från södra Finland några dagar... Men nu skall pajen ur ugnen och jag snart till jobbet.. återkommer senare..

Inga kommentarer: