fredag 18 juni 2010

Attackerad av en mås

Anlände till Helsingfors imorse, åkte med nattåg och hade riktigt lyxigt med egen kupé (var tydligen så lite folk på tåget). Eller lyxigt och lyxigt, en sovkupé är väl egentligen inte så lyxig, speciellt inte när man har sängen precis ovanför hjulen eller nå växlar eller vad det nu var, mycket oljud hade det i alla fall..men till Helsingfors kom jag hur som helst. Känns lite konstigt att vara tillbaka i lägenheten, även om det bara är för en knapp vecka.
Skåpen innehöll inte precis så mycket mat, så efter att jag ännu sovit en stund på soffan tog jag cykeln och trampade iväg och handlade, och nu sitter jag och väntar på att maten skall bli klar...

Tog en snabb sväng in till centrum också, skulle hämta opera-noter, men förblev tomhänt..får dem först ikväll.. Men under snabbvisiten till centrum hann jag bli attackerad av en fiskmås, nästan iaf, den dök mot mitt huvud och var typ halv meter ifrån! Läskigt!!! Tydligen liknade mitt huvud en brödkant eller något annat ätbart *haha*

Inga kommentarer: