onsdag 5 januari 2011

ditt som datt missinassen

Klockan är missinassen och egentligen skulle jag bra kunna gå och krypa ner i säng, men här sitter jag i soffan framför tv:n och bloggar. Älsklingen funderar om han skall eller inte skall köra till vasa till skolan imorgon, själv är jag ju ledig ännu den här veckan. Eller helt ledig är jag ju inte, har ett arbete som spökar och jag verkligen borde ta tag i, och en del väligt svåra stämmor att öva in,och en keikka på torsdag, men hemma får jag ju vara ännu. Först på söndag kväll hoppar jag på nattåget ner till helsingfors... 
Jobbade idag sista gången för detta lov (hoppas jag). Det är riktigt kul att få jobba lite nu som då, inte bara för slantarnas skull utan också för att få lite omväxling och för den goda maten som man med god samvete kan äta när man jobbar så sällan. Det lilla minuset med att jobba är att det tar så mycket av den tid man skulle vilja sätta på annat, såsom öva, träffa vänner eller umgås med Älsklingen. Men somsagt så jobbar jag ju ändå så sällan, näst blir det väl först till sommaren...
Nu tror jag nog jag skall börja söka mej upp mot mitt rum och sängen, det är en ny dag imorgon och då skall jag försöka ta tag i en del av det jag skulle vilja få gjort och kanske något av det jag måste göra... Godnatt med er!

Inga kommentarer: