torsdag 6 januari 2011

väntar på smakdomare

Idag har säkert många sovit länge på morgonen eftersom det är trettondag, men inte jag. Nej, jag steg upp tidigt (i skalan 'jullovsmornar'), alltså 8.15, åt frukost, hoppade i duschen, fixade till mej och klädde på mej svarta finbyxorna och en svart topp och körde iväg till Kelviå kyrka, där jag spelade på mässan. Men å andra sidan så har jag sovit länge nu så gott som varje morgon, så en morgon kan man ju stiga upp tidigare. Nästa vecka borde jag ändå bli van med det igen...

Älsklingen är och övar för nyårsrevyn som har premiär på lördag. Jag har varit och hjälpt till lite, främst på klädsidan, men nu när det är så nära premiären så finns det inte mycket att göra längre och jag vill inte se genomdraget ikväll utan vänta till premiären och se en färdig föreställning då istället. Så jag har varit hemma hela kvällen istället. Har bakat amerikanska chokladmuffins som jag skall provsmaka sedan, får se om jag orkar vänta tills Älsklingen och Sofiafiah kommer hem och är smakdomare eller om jag själv smakar på en nu innan. Om de gokänns så kommer receptet antagligen upp på bloggen imorgon, annars får ni något annat recept denna vecka.

Inga kommentarer: