måndag 31 januari 2011

Simmandet inledd

Inledde simningen här i H-fors idag. Väninnan E tog mej med och simmade, vilket bara var bra. Har tänkt att jag skall börja simma igen nu efter julen, så det var väl bara bra att få en start på den. Vi hade tänkt att vi simmar 30 min och vattenlöper 30 min, men det blev 20-40 istället, min nacke klarade inte av längre simmande, vattenlöpning däremot är bättre då man har ryggen rak. Har efter helgen haft ont i nacken, precis som nackspärr men när man ser ner å mera som i ryggraden. Undrar om det började redan i fredags när jag sov i någon konstig ställning på tåget och knappt fick luft...Igår när jag kom ner igen så slog det ut ordentligt, och nacken blev sjuk på tåget (då jag inte sov). Men däremot var det iskallt och dragit på tåget så det kanske beror på det...men hur det än gått till så har jag ont i nacken nu, och hoppas att den skall bli bättre fort...några tips? Annat än en natts god sömn, vilket jag skall ta nu...godnatt!!!

2 kommentarer:

Linda sa...

Ice Power! Brukar hjälpa iallafall mig! :)

Lillannillan sa...

Har tyvärr inget i mitt lilla medicinskåp :(