söndag 30 januari 2011

Ny vecka - Ny start

Efter en helg Hemma med Älsklingen, var man då tillbaka nere i H-fors...
En ny vecka har börjat och nu skall jag även ta en nystart med bloggen...känns som om jag efter nyåret inte fått nåt riktigt flyt i bloggen, men nu börjar vardagen stabilisera sej mera och bloggen behöver inte lida mera...

Skolåret började också lite råddigt med greklandsresan, men nu kan vi ta itu med skolan också. Har en hel massa övningar denna vecka och i helgen blir det även uppträdanden för hela slanten. Det är musica nova -musikfestivalen i Helsingfors från och med torsdag, vilket betyder att det kommer spelas en hel massa nymodern musik lite överallt i staden, vi kommer uppträda i olika gallerior. Kan ge mera detaljrik info om det senare i veckan...

Den här veckan får jag dessutom en ny, egen liten pärla imorgon, när jag får min Oboe d'Amore (låneinstrumentet som blir mitt för två år), borde ta en sväng via musikaffären idag för att inskaffa diverse saker för att jag skall kunna börja spela på amoren...

Lägenheten i sej ser också ut som en katastrof! Har fortfarande inte hunnit städa bort julen helt ock sållet (fy på mej!) och annars är det också hur ostädat som helst! Men det skall jag ta itu med nu genast i början av veckan. Dessutom skall jag och väninnan E ta en sväng till Ikea såfort vi hinner, har en lista på saker jag vill ha och behöver för att få ordning och reda på lägenheten. Så då kommer det så småningom att börja droppa in inredningsbilder på bloggen igen...

Men ha en bra start på veckan!

1 kommentar:

Anna sa...

Ser fram emot inredningsbilderna :)