lördag 22 januari 2011

Njuter av det sista som aterstar!

Da har det igen hant en helt massa har borta i Grekland! 
Det ar otroligt nar man tanker pa hur mycket vi alla lart oss ocksa! Som en av mina skolvanner konstaterade "det har ar ju varsta arbetslagret", vilket nog stammer. Vet inte nar jag senast spelat och ovat sa har mycket som jag gjort har, nar jag inte ens hunnit ova egna stycken alls. Men inte gor det nat, for har har vi det anda jattekul! Mina magmuskler har iaf fatt sej ordentligt med traning bade genom spelande och genom allt skratt!
Vi har nu ocksa tva kvallar haft sma inoficiella upptradanden, sa det har ocksa varit bade roligt att lyssna pa andra och att sjalv fa upptrada med det vi ovat har. 

Har pa kulturcentret dar vi bor bor ocksa en gammal tysk kompositor, tonttu (=tomte) som vi kallar honom eftersom han har gratt skagg och tassar omkring har pa garden. Men tonttu kom och fragade om jag skulle vilja spela ett sycke med honom, sa det gjorde jag ju, och det var ett sa otroligt vackert stycke! Han hade komponerat det for nagra ar sedan, men det har aldrig blivit uppfort, sa nu skall jag sedan uruppfora det pa en musikfestival i Helsingfors i mars. Helt jatteroligt! Nar jag dessutom fatt spela den med kompositoren sa ar det valdigt skoj! Tonttu sa sjalv att det var valdigt vackert, sa det kanns ju annu battre for mej da ocksa! Sa i mars far ni alla koma a lyssna, men mera exakt nar kommer i ett senare skede.

Skall annu njuta av de tva sista dagarna har, pa mandag aker vi hem tillbaka, sa nu skall jag annu ata appelsiner och mandariner, och annat gott tills jag spricker! Vi hors och syns i Finland kara blogglasare!

Inga kommentarer: