måndag 10 januari 2011

tillbaka efter jullovet

Jullovet är slut och jag är tillbaka här nere i Helsingfors. Tog nattåget, så jag var framme tidigt i morse. Men trött som jag var efter en natt med dålig sömn i tågbänken, och dragandet av en stor och tung kappsäck i äckligt slaskväder så kröp jag ner i sängen för ett par timmar ännu på morgonen. Men trött har jag nog varit hela dagen ändå. Har glömt hur tungt det var förra året när jag i flera veckors tid sov söndagsnatten i tågbänken och sedan gick i skolan hela dagen. Men tur nog behöver jag inte det iår...

När jag kom till lägenheten upptäckte jag till min glädje att endast fyra av alla mina blommor dött (vilket jag gissade redan innan jag åkte på jullov), men de som fortfarande lever mår nästan bättre nu, en är större och yvigare än någonsin och en har tre nya stora fina skott. Så förlusten av några blommor är inte så stor, eftersom de ändå skulle dött i sinom tid i mina händer *hehe*

Skolveckan började rätt trögt, men imorgon skall jag ta i med hårdhanskarna. Skall sova en lång natt i en mjuk säng så jag är utvilad imorgon och kan börja göra allt jag skall. Jag har som tur väldigt "lätt" läseordning nu på våren, endast en skriftlig kurs som jag har varje vecka, resten av tiden är lektioner och övningar i mängder. I sikte på C-examen i vår, så någon soffpotatis kan jag inte precis vara nu på våren...

Hur har er vecka börjat?

Inga kommentarer: