onsdag 12 januari 2011

kiva skoldag med pizza efteråt

Så var igen en dag förbi, och kan faktist säga ett det var inte så dum dag. 
Hade första engelska lektionen idag, vilket faktist var riktit skoj. Dessutom kunde jag glatt konstatera att jag inte kännt mej trött eller nästan somnat under hela lektionen (som var från kl. 9-12)! Helt otroligt! Tror jag påriktigt får räknat på en hand de lektioner/föreläsningar jag inte tänkt somna på eller varit trött, under hela studietiden vid metropolia (spellektioner är inte medräknade). Jag gör visst framsteg *hehe*

Kvällen i skolan var också riktit kul. Jag hade lovat att komma ock spela en orkester för en som skall söka till kapellmästarlinjen i en skola. Han behövde en videosnutt när han leder en orkester, så då behövde han ju givetvis en orkester också, så jag lovade mej då till den. Det blev en dryg timme spelande och sedan bjöd han på pizza åt oss alla som tack. Det tackar man för! Dessutom konstaterade vi efteråt att han var redan bättre än vår skolas vanliga kapellmästare, men det säger vi inte allt för högt... *hehe*

Hoppas att även ni kära läsare haft en bra dag!

2 kommentarer:

Marthina sa...

Ska vi hitt på nå nån dag här? Typ vi å Jojjo? :)

ps. att använda ordet kiva e såå nyländskt ;) du kan dock komma undan genom att påstå att de e finskt åxå.

Lillannillan sa...

vi sko no kuna ta å hitt på nå, men de får bli efter nästa vecka, ja far nämnligen ti grekland nu på lörda å e där i 9 da, men efter de :)
Haha, ja tänker no då koma undan me att de e finskt å ;) fö nån nylänning e ja int ennu å blir no aldri :P