onsdag 6 april 2011

Ljud tar på krafterna

Är igen rätt trött efter övningarna, men efter att ha suttit i soffan en timme ungefär, fått i mej mat och lite glass så börjar hjärnan "återvända till jorden" igen. Återupptäcker hur mycket ljud kan ta på krafterna, har ju igen suttit fyra timmar med trumpeter bakom öronen... Kommer ihåg när jag för tre år sedan var som utbyteselev i Polen i tre veckor, och där i skolan var det jämt himla mycket ljud, som dessutom ekade i hela stora stenbyggnaden. Folk spelade hela tiden, överallt (inklusive toaletter och omklädningsrum) och alla barn och ungdomar hade helt otroligt mycket ljud, ropade, skrattade och allt. Så varje kväll stupade vi alla fyra utbytestjejjer i säng vid nio, för att vi helt enkelt var så slut. Ungefär samma känsla som nu...

Bilden har egentligen inte så mycket att göra med texten, 
men ville ha en orkesterbild som ändå passar in i temat..
...så det blev en från nordiska dagar i Norge2008 istället...

Men trots att jag vet att jag har lika lång dag imorgon, så skall jag försöka hinna lägga upp veckans recept, annars blir det först på freda, men lovar att försöka... Sov gott allesammans!

Ps. nu har jag gjort en egen mejladdress till bloggen. Så nu kan ni kontakta mej via den om det är något ni vill, och om ni inte vill kommentera det vid ett blogginlägg.

2 kommentarer:

Becca sa...

Kärt minne, hedi bilden :) Ja hadd miin t-paitå idaa i arbeite!

Lillannillan sa...

Mmm, tror min e heim i kokkola, kanstji borde byri använd he som lenkkipaitå ;) he va ju ändå rätt bra modell, int stor som en peeråsäck iaf ;)