torsdag 14 april 2011

Veckans recept: M&M-cookies

Denna vecka ger jag er ett recept som ni så måste pröva! Speciellt om ni älskar choklad och om ni älskar amerikanska cookies. Sofiafiah hade för några veckor sedan hem M&M godis (choklad sådana) åt mej från båten, och första jag sade var "nää, varför har du köpt godis åt mej, har ännu hur mycket toblerone som helst av mamma och pappa", så hon tyckte jag skulle baka något av dem, typ cookies. Så sagt ock gjort, cookies blev det, och såå goda sådana också. Tyckte receptet passar in nu till påsken, men de små färggranna godis-plupparna i, och sedan är det ju första maj så då passar de också in *hehe*. Dessutom deltar jag med detta recept i månadens sötsak hos Söta Saker.

M&M-Cookies:
ca 12 st

100g smör eller margarin
1,5 dl socker
1 ägg
ca. 2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk kakao
1 dl m&m godis (går även med smarties eller annan liknande godis)

Vispa smör och socker pösigt med en elvisp. Tillsätt ägget och vispa lite till. Blanda mjöl, bakpulver och kakao tillsammans och rör ihop med smörblandningen. Tillsätt till sist godiset och rör försiktit om. Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper, men håll några cm emellan varje cookie, beroende på hur stora du gör. Gör du stora, räcker det med nio per plåt. Grädda i ugnen i 175 grader i 12-15 min.


 

Inga kommentarer: