torsdag 28 april 2011

spelade så svetten rann

Skoldagen idag var lång och tuff, och då menar jag det verkligen. På min oboelektion spelade jag så svetten rann, bokstavligen, man skulle nästan borda hängt upp min tröja på tork efteråt. Har jag tidigare sagt att en intensiv övning/lektion i princip kan mätas med ett fysiskt träningspass? Med en konsert på kommande om en och en halv vecka så är det väl det som krävs. Vi hade lektionen i konsertsalen, för att vänja mej med akustiken. Det är väldigt stor skillnad på ett övningsrum på tie kvadrat med nästan noll akustik och en stor konsertsal med nästan tre sekunders eko. Skall nog försöka få öva där ännu några gånger innan konserten.

Ni får ursäkta men har inte alls hunnit tänka på något recept för denna vecka, har haft så mycket annat i tankarna (som jag redan nämnde igår). Men tar och återkommer med recept nästa vecka... Skriver mera intressantare inlägg imorgon, min hjärna har redan gått och lagt sej, och det skall nog jag också göra...Så sov gott allesammans!

Inga kommentarer: