lördag 2 april 2011

Andra April

Andra april - redan! Nu borde våren alltså vara här, det är den ju också. Såg flyttfåglar idag också, svanar tror jag. Men trots att det är härligt med att snön smälter och det börjar bli liv i naturen igen så finns det en del nackdelar med våren. Första är all stress, allt i skolan som skall bli klart, stress för sommaren, stress för allt man borde göra i hemmet...Stress! Min I-recital (/C-examen) närmar sej i samma takt som snön smälter. Lämnade in anmälningen i torsdags, så nu är det bara att se till att styckerna blir i toppskick! Egentligen är det inte det jag oroar mej mest för, utan för att tidpunkten för konserten är när björken blommar som värst. Som allergiker är detta inte kul, ifjol var symptomen mångfaliga till vad jag brukar ha, så därmed även oron över hur det kommer vara iår. Om jag kommer ihåg rätt så spelade jag inte mycket alls i maj pga allergin... Men har börjat äta mediciner redan så skall hoppas på att de lindrar lite...Där kom också andra nackdelen med våren, behöver säkert inte definieras mera..

Är hemma i Österbotten nu i helgen, och som bäst betyder det att jag sitter hemma hos Älsklingen och har just läst igenom en hel massa bloggar. Älsklingen själv är på möte vid föreningen, så sitter nu bara och väntar på att han kommer hem. Magen börjar smått kurra nu också, så hoppas han inte är allt för länge så kan vi äta något tillsammans sedan.

Ikväll skall vi köra till J-stad på dansgalan, vi hade båda helt glömt bort den, men så kom Älsklingen på att det är det nu i helgen, så då tyckte vi att vi självklart skall dit och dra några svängar på dansgolvet. Kommer säkert bli riktigt skoj!
 

Ha alla ett jättehärligt veckoslut!

Inga kommentarer: