tisdag 5 april 2011

utpumpad

Är såå trött och utpumpad av all energi! Vi inledde övningen för vårens sista orkesterperiod idag, ett sammarbete tillsammans med pop-jazz linjen, så det är finska poplåtar, gamla finska schlager, och andra låtar som hör till repertoaret. Vi är en symfoniorkester med kompgrupp, vilket är superskoj. Vid ett skede kom jag att tänka på att när jag var liten/yngre och såg på rhapsody in rock, sa att det skulle vara coolt att sitta i ett sådant band, och nu får jag det! Kul! Enda lilla jag inte riktigt gillar är att jag har trumpeterna en halv meter bakom örona, så öronpropparna åkte nog in i örorna direkt. Men med dem i öronen och trumpeter bakom öronen, och dessutom en flygel bredvid, så hör man inte vad man själv spelar vid hårdare volymer, så man får nog bara ta med känsla på hur i ton man spelar och den egna volymen. Men kanske jag blir van med det ännu, och kanske det är annorlunda sedan vid Savoy-teatern där vi har konserten. Men hur som helst så suger fyra timmar långa övningar musten ur en, speciellt när man dessutom varit i skolan först halva dagen. Så nu kommer jag snart att dumpa ner i sängen och sjunka in i en djup sömn, för att vara utvilad för en ny minst lika lång dag imorgon. 
Sov gott allesammans! Hoppas ni alla haft en bra dag!

Inga kommentarer: