söndag 17 april 2011

Valdag

Hade en trevlig kväll igår på revykavalkaden 2011, en del helt roliga nummer, en del jag kanske gick miste om poängen eftersom jag inte riktigt förstod dialekten, men en kul kväll hade jag! Efteråt var vi på efterfest och åt och drack gott, lyssnade på bra musik och hade skoj.

Men idag är det söndag, solen skiner och flaggorna vajjar. De flaggar väl för att det är valdag, så alla som inte röstat ännu så marsch iväg och gör det nu då. Själv röstade jag redan för över en vecka sedan på förhandsröstningen, så jag har redan dragit mitt strå till stacken. Nu är det bara att följa med om kandidaten kommer in i riksdagen eller inte. Tycker det kommer bli rätt skönt att slippa hela valkampanjen nu, så kan man lugnt gå på staden utan att man blir bombaderad av olika partier och kandidaters flyers och försök att få röster. Men idag får vi svar på vem som kommer att regera och hurudant Finland vi kommer att bo i de närmaste fyra åren iaf.

Ha en skön söndag allesammans!

Inga kommentarer: