söndag 4 december 2011

Baka pepparkakshus

Vad har jag gjort idag då? Jo, jag har bakat pepparkakshus! Hela dagen lång nästan. Men nu är den klar och nöjd blev jag. Medger att jag använt mej av köpisdeg, tyckte att jag bra kan spara lite tid eftersom den ändå inte skall ätas (tycker köpisdeg int är nära heller lika god som hemmagjord). Men det visade sej vara ganska enkelt och behändig, mycket enklare att kavla ut de färdigt fyrkantiga plattorna till större fyrkantiga plattor för väggarna. Provade också på ett trick som jag inspirerades av ur tidningen Lantliv Jul och Pyssel, gjorde fönster av krossade myntonpastiller (enligt tidningen skulle det vara Vicks, men vid siwa fanns det inte så bra utbud, och mynton verkade mest motsvarande). Blev faktist positivt överraskad över hur bra det funkar... 
En liten pre-view på huset får ni idag (eller när den ännu är oihopbyggd) men själva huset får ni se imorgon när jag fotat det  (i bättre ljus...) 


Nu skall jag slappa i soffan med Älsklingen resten av kvällen...
Hoppas ni alla haft en bra söndag!

Inga kommentarer: