måndag 19 december 2011

Livets stora vändningar

Efter att burit på en hemlighet allt för lång tid så kan jag äntligen avslöja något. Men vi tar det från början:

I våras fick jag ett jobberbjudande till Österbottens militärmusikkår.
Funderade på det, pratade om det både hemma och i skolan och beslöt mej för att gå på provspelningarna.
Så sagt och gjort, övade jag flitigt och åkte sedan till Vasa på provspelningarna i början av sommaren. Efter 45 minuter av spännande väntan direkt efter spelningarna (kändes som en evighet) fick jag veta att platsen var min!
MEN det är ju en militärmusikkår vi pratar om så för att jag skall få ta emot platsen måste jag gå armen först. Så där är vi nu. 
I'm going to the army!
Efter myckt strul, en hel del papper, läkarundersökning, åkande till både Vasa, Lahtis och Sandhamn, och väldigt, väldigt, väldigt mycket väntan så är saken klar.
Den nionde januari rycker jag in (idag exakt tre veckor)
Då tillbringar jag grundperioden i Kauhava och förflyttas efteråt till Vasa och fullgör min nio månader långa tjänstgöring i musikkåren där. 
Efter det kan jag ta emot platsen som väntar på mej och inleda jobbet som militärmusiker.

Hur går det med studierna då?
Jo, tar en halv års paus, och till hösten börjar distansstudierna. Lektioner och pedagogiken tar jag fortfarande i Huvudstaden (så tågen slipper jag defenitivt inte ännu), och resten ordnas på något sätt. Tar ingen stress, eftersom både musikkåren och skolan är villiga att sammarbeta med mej så jag kan utexamineras musikpedagog och jobba i orkester. Och har fortfarande i planerna att utexamineras inom normal tid.

Så en hel del stora förändringar sker i mitt liv nu nästa år. Jag är spänd som attans för vad som kommer att hända, och hur det kommer att va, men livet är en utmaning, och tror hårt på att everything happens for a reason! Dessutom har ju nog många andra tjejer klarat av det, så varför skulle jag inte då göra det också?
Och självklart få ni följa med mitt "nya liv" här på bloggen, kommer ju inte kunna uppdatera varje dag, men uppdateringar blir det så fort jag får chansen, och senast då jag kommer på permission.

1 kommentar:

Becca sa...

Äntligen klarna e, så bra! :) Ja VEJT du komber ti klar åv e, tu er så envis tå e gälder ;)

Kram! :)

PS. Vi syns väl snart antar ja :)