söndag 18 december 2011

Vilsat till Vasa

Har vilsat till vasa ikväll, eller idag snarare. Åkte hit för att idag fira kära kusin-vitamin-Satus födelsedag, och för att jag inte har så mycket annat för mej nu närmaste två dagarna så tänkte att jag bra kan spendera dem i Vasa med Älsklingen (som ännu inte fått jullov). Så nu sitter jag i Älsklingens lägenhet och väntar på att Beck filmen skall börja. Konstaterade just att jag egentligen inta har något att göra här heller. Glömde oboen Hemma, så kan inte ens tillbringa tiden med att spela. Men får väl gå på staden och leta lite julklappar i alla fall, för det är ju inte många dagar kvar till jul nu. Men tror inte jag köper någon julklapp till Älsklingen här inte, med risk för att han då ser den, och det vill jag ju inte. Men andra klappar kanske jag hittar...
Var idag också på besök till syster Sofiafiah, och hennes nya lägenhet. Hon har nog redan hunnit bo där ett par månader, men har inte varit i vasa sedan höstlovet, så har inte haft möjlighet att hälsa på henne. Men Superfin, och så hemtrevlig var den! Och nu till jul hade hon pyntat fint och skapat en härlig julstämning. 

Inga kommentarer: