tisdag 6 december 2011

Självständighetsdagen


 Tänk vad lyxigt att få bo i ett självständigt land! Och att det landet är vårt fina Finland är ju det bästa! Hela mitt liv kommer jag att vara tacksam för alla de som kämpade för att vi skall få ett fritt land. Idag skänker jag speciellt en tanke till min kära Farfar som gick bort i somras. Han var en av de tappra män som kämpat för vårt lands frihet. Som en av de yngsta i leden blev han kallad ut till fronten. Han är en av vårt lands hjältar! Tycker alla skall tända ett ljus för de som kämpat för vårt lands frihet. Tycker även alla skall lyssna på Jean Sibelius underbara Finlandia. En underbar komposition som är så vacker och så beskrivande för vårt land, så jag tycker ni bra kan ta nio minuter av er kväll och lyssna på denna, och tänka på dem som kämpat för vårt land.


Ha en fin självständighetsdagskväll! 

Inga kommentarer: