lördag 3 december 2011

Försök att hitta julklädsel

Lördagkväll och sitter ensam i soffan...än så länge. Älsklingen sitter som bäst på tåget och borde va här om mindre än två timmar! Tjohej! Skall bli så kul att ha honom här fram till tisdag eller onsdag morgon, vet inte ännu riktigt när han åker upp till Österbotten tillbaka, men tre dagar med honom iaf! Tjohej!

Eftersom siffrorna på mitt konto höjdes en aning igår, p.g.a. skatteåterbäringen (tjohej!) så tänkte jag att jag skulle inhandla mej något jul-klädesplagg. Men det var lättare sagt än gjort. 
För det första så vet jag inte hur fint jag ens skall satsa på, har ju egentligen inte någon julfest jag skall på utan vill bara ha ett fint klädesplagg på jul. 
För det andra så vet jag inte om jag egentligen vill satsa på svart. Jodå det är elegant och fint (ingen tvekan om det) men för mej är svart konsertkläder (man är ju orkestermusiker), men å andra sidan var det mesta av det jag provade just svart. 
För det tredje så var det mesta jag provade inte bra (ingen bra dag i provrummet för mej inte). 
För det fjärde saknade jag verkligen någon att shoppa med. Någon som ärligt skulle kunnat säga vad som är bra och inte.
För det femte så var en hel del av de kläder jag verkligen kunde tänkt mej vilja ha helt över min budget. Gick in till Stockmann. (provade inte ens dessa kläder) Men skulle jag ha en gala, vara superrik, så skulle jag hitta den mest underbara långklänning där (som också kostade ungefär lika mycket jag skulle kunna tänka mej lägga på en klänning en enda gång i mitt liv och det är då brudklänningen). Men jodå, där fanns ju mera budgetvänliga klänningar och tunikor också, som jag ännu funderar på.
Lade också undan en klänning från indiska (svart), så skall fundera om det blir den, någon annan eller om jag fortsätter leta ennu. Tror jag skall surfa på nätet en stund, ibland känns det lättare än att trängas bland en massa andra, köa till provrummet, bli besviken när det inte passar, och få sjukt elektiskt och fult hår av allt provande (tacka vet jag årstiden)...
Fjolårets julklädsel var denna:

Inga kommentarer: