måndag 5 december 2011

Mitt pepparkakshus

Såhär blev då årets pepparkakshus:






Jag ritade huset helt själv, så det var ett spänningsmoment när jag lade ihop det. Konstaterade att man borde ju nästan vara arkitekt eller byggnadsingengör för att tänka ut alla vinklar, längder och storlekar. Men resultatet blev ju riktigt lyckat (trots att jag bara är musiker). Fönstren är som sagt gjorda av krossade myntonpastiller som jag fyllde fönsterrutorna med innan jag gräddade delarna i ugnen, där smulorna sedan smalt ner till fönsterrutor. Jag använde mej av både blå och vita pastiller, så fick jag en mera frostig känsla än om jag skulle gjort enfärgade fönster. Men skulle man vilja, skulle man säkert kunna göra mångfärgade fönster, om man till exempel skulle göra en julkyrka, skulle det bli ganska snyggt, och med en liten ljusslinga skulle det lysa upp vackert...

6 kommentarer:

Linda sa...

Jättefin! :)

Anna sa...

Wow :D Va du kan!

mammacarina sa...

voj piip va du e dukti!

mammacarina sa...

hadd du tänkt få e heil ti kokkola?!

Lillannillan sa...

Tack! :)
Ne mamma ja tänkt int ta he ti kokkola, har fö myki ti ta heim entå...kanski ger he åt nan jer i hesa iställe :)

Becca sa...

Ojsan, deher vaalt SNYGG! :D