måndag 12 december 2011

måndagförmiddag

Tidsoptimist som jag är, så hann jag ju inte varesej ta bilder eller ladda upp dem före lillajulsfesten i fredags. Men det blev i alla fall den-lilla-svarta som jag lade på mej. Konstaterade att det skulle vara kul att äga något vintrigare festklädesplagg som inte är svart och man kan ha en freda eller lördagkväll, eller nog finns det väl sådana i mitt klädskåp nog, men de var bara i fel klädskåp nu för tillfället (nämnligen hemma i österbotten). Men en superkul kväll hade jag. Festen var den bästa under min studietid, så det säger väl ganska mycket. Bra program, bra sällskap och dans. Behövs det så mycket mera? Efteråt gick vi till en bar/klubb och dansade tills fötterna föll av, eller nästan, jag var smart nog att ta mej hem innan det.
Annars gick helgen fort, och jag hann med en massa, vilket ledde till att jag spenderade enormt lite tid framför datorn, men vad gör det? 

 Det här är lördagskvällens outfit (svart även den) men skulle och uppträda med kvintetten...bilden kanske inte den bästa, men får duga. Kommer någon förresten ihåg skorna?

Kära mamma är som bäst påväg hit, hon kommer och lyssna på kvällens konsert. Så ifall ni har vägarna förbi helsingfors konservatorium där en 6-tiden ikväll så kom för all del och lyssna. Blir en riktigt fin konsert, men många fina som uppträder. Själv skall jag spela två underbara romanser av schumann, så om inte för annat så kom och lyssna på mej vetjag.

Men nu borde jag nog börja röra på mej lite, har lite att göra innan mamma kommer. Skall bland annat gå och annulera en böter jag fick i fredags på tåget för att jag inte hade mitt resekort med mej när kontrollanterna kom. Varför skulle de komma just då? Tror det endast är andra gången i höst jag råkade ut för dem på tåget, och då är det ju förstås den gången man glömt kortet i andra jackan. Men tur nog hade jag ju kortet i kraft så borde få annulerat bötern, men frustrerande är det...

Ha en fin måndag kära vänner!

Inga kommentarer: