torsdag 2 september 2010

Det börjas på allvar!

Ett tecken på att man borde börja fundera på att ha en paus i övningen borde väl vara när fingrarna och handen nästan börjar krampa ;) nu har jag även lärt mej det kantapään kautta så att säga.
Nu när skolan igen har börjat så är även motivationen på topp vid övning, men tyvärr tål inte kroppen lika mycket som huvudet. Ansatsen är halvvägs till Kina, fingertekniken har mognat, men däremot har musklerna satt sej i viloläge, andningen sker trögt och så vidare...Men det är väl smällar man får ta, speciellt efter ett långt sommarlov. Nu gäller det bara att öva, öva, öva så mycket som kroppen bara tål. För min del fortsätter övningen igen imorgon.

Hade första oboelektionen idag, lite spänd var jag innan för vad Läraren kommer säga. Men lektionen var faktisk rätt kul, började Pang-direkt med lektionen utan onödigt pladder i början, och nu fick jag dessutom ännu mera motivation till att öva flitigt. Vilket delvist också ledde till den lilla krampen i handen idag. Men målen för detta år har jag redan lagt upp!



Inga kommentarer: