fredag 24 september 2010

gubbar på tolaetten

Voi nu suckar jag djupt! Men säkert inte lika djupt som gubbarna i toaletten. Redan när de kom suckade de och bannades över hur lite utrymme det var runt toaletten, eftersom nån smartskalle någon gång kom på att placera toaletten snett ut från ett hörn och inte rakt ut från väggen som i normala lägenheter och hus. Så jag har gått här och smålett för mej själv när jag hör små svordomar och djupa suckningar och stön från toaletten när gubbarna försöker göra jobbet. Hörde när de ringde en annan gubbe (som sedan också kom hit en sväng) kvart före fyra om några delar och något om att stänga av vattnet och något om att "kan vi göra det fastän det går på övertid?". De har just varit frånvarande i 45 minuter när de var och hämtade nå delar till nåt lager någonstans, men just ringde dörrklockan igen så nu är de back in business. Stackars gubbar har krånglat med min toalett redan i 2,5 timmar och ännu är de inte klara. Undrar hur många timmar övertid de egentligen tänkt jobba idag? En maffig räkning skulle det antagligen bli, men jag kan gotta mej över att det inte är jag som behöver betala den ;)

Skall försöka att inte visa min bitterhet över att alla dagens planer behövts ändras. De borde ju iaf vara härifrån före kvällen så kvällsplanerna kan jag iaf hålla (än-så-länge). Har ju mina äppelmuffins att mumsa i mej så länge jag väntar ;)

Inga kommentarer: