söndag 5 september 2010

Sköna söndag

Jo skön har den allt varit! Steg upp normal helgtid (för oss betyder det att man Inte sover till mitt i dagen) och började dagen med en härlig söndagsfrukost. Förutom en vanlig frukost hade jag vackert lagt upp färsk frukt på ett fat och kladdkaka med grädde stod på efterrättsmenyn ;) Rosorna som fortfarande stod på bordet efter Älskligens romantiska middag lyxade till frukosten tillsammans med tända ljus. Söndagar är väl till för att man skall skämma bort sej lite på?

Dagen spenderade vi lugnt och skönt. Tog cyklarna och cyklade in till staden med filmen vi hyrt igårkväll, lämnade in den och cyklade hem tillbaka i det vackra vädret. Söndagar skall vara slöa och sköna helt enkelt!


Men söndagar har en mycket mörk del också, söndagar är den dag då jag hoppar på tåget ner till H-fors igen och jag och Älsklingen än en gång är tvugna att skiljas.
I officially hate trains! Jo de är praktiska, går relativt snabbt (förutom ibland-allt för ofta) och är nästan billiga för studerande (jämförande: egen bil halva landet upp och ner)...men oh, they suck! Tacka vet jag Pendolino som nu har internetförbindelse så man kan göra något vettigt under resan, hoppas de håller i ännu efter årets slut (nu är det forfarande bara testperiod för nätet)... Men det höjer iaf inte på den mörka delen av det eviga skiljandet från Älskligen...

Inga kommentarer: