fredag 10 september 2010

i väntan på Älsklingen

Sitter och väntar på att Älsklingen skall komma. Han bestämde sej för att komma och hälsa på mej nu till helgen, och det kan jag ju defenitivt säga att jag gillar!

Var på årets första skolparty igår kväll, och hade en riktigt kul kväll! Igår ordnades även finska mästerskapen i fyrverkerier, så jag och några skolkompisar gick ut till Drumsö bro och tittade på de vackra fyrverkerierna. Fem olika fyrverkerishower visades, och alla gjorda till någon sorts musik, tyvärr kunde vi inte höra musiken eftersom vi såg dem på så långt håll, men vackret var det. Det kanske kommer bilder på dem i början av nästa vecka, men det beror på hur de lyckades. Har inte haft orken eller tiden att gå igenom dem ännu.

Hade första lektionen idag med min oboe elev. Var lite nervös innan, men egentligen var det helt onödigt. Min elev är mycket trevlig och rätt så duktig också. Och nu efter första lektionen vet jag ju lite mera vad han kan och vad vi skall jobba på, så nu har ideerna börjat flöda. Skall bli superkul att få vara lärare, hoppas bara han lär sej något också :P

Vet inte hur mycket jag kommer blogga i helgen, beror på...Men nästa vecka tänker jag iaf visa er bilder från lägenheten, har fixat lite nytt på väggen, så nu får ni allt förbli nyfikna ett tag... Ha en riktigt skön helg iaf kära läsare!

Inga kommentarer: