måndag 27 september 2010

Perfektionist?

Förkylningen har äntligen lagt sej så att jag kan öva igen, men iställe känns det som om huvudet inte ännu hänger med. Har en massa tankar som snurrar runt i huvudet och orsakar att jag inte kan koncentrera mej när jag övar. Jag vet precis hur jag vill uttrycka något genom musiken, men tekniken räcker inte till, så det känns som om man lämnar och stampar på samma ställe ett tag. Dessutom får jag orolighetskänslor över det jag borde lära mej innom en relativt kort tid. Tror jag lider av perfektionism, vill att det jag övar skall bli bra, lyckas och behärskas, men när det inte går, blir jag bara frustrerad. Jag hoppas innerligt att detta bara är ett litet steg bakåt innan ett stort kliv framåt, för inlärningsprocessen är ju definitivt inte en rak linje uppåt...
Nu skall jag föröka leta efter lite noter innan jag åker iväg till min pianoelev, kanske jag får klarnat upp tankarna i huvudet då för att våga ta nya tag gällande övningen ännu ikväll...

Inga kommentarer: