måndag 27 september 2010

gillar lärarrollen!

Kvällen blev faktist lite bättre än dagen. Blev på bättre humör när jag höll pianolektion, dels för att jag fick sorterat en del av mina tankar och dels för att det faktist är roliga att vara lärare :) Min stackars lilla elev hade haft matteprov idag så hon var redan helt trött i tankarna, och det blev ju inte precis lättare när lilla piano läraren (=jag) kommer och skall ha lektion. Stackaren bankar säkert huvudet i tangenterna inne i veckorna när hon försöker lära sej tonarter och skalor. Nu skall ni inte tolka detta fel, jag är inte någon sträng kärring till lärare (ursäkta uttrycket), utan vi skrattar faktist en del på lektionerna. Men det är inte alltid så lätt att lära sig skalor och tonarter när fingrarna skall samarbeta med hjärnan...

Vi hade första övningen med ensemble på åtta blåsare idag, superkul! Hoppas bara att jag inte tar kol på mej själv med allt i skolan, men bara jag överlever till jul så överlever jag väl hela året...men nu skall jag inte tråka ut er med allt för mycket skolsnack...ha en trevlig måndagkväll kära bloggläsare!

Inga kommentarer: