tisdag 7 september 2010

Små röda vitaminer

Oj vad tisdagar är långa dagar, två tisdagar bakom mej...orkar inte räkna hur många det är kvar till jul. Eller egentligen behöver jag endast räkna hur många det är till början av november, för då lättar det! Skulle inte orkat öva idag, men efter ett långt samtal med läraren hittade jag ändå inspiration för lite övning, som faktist var något av det mest effektiva jag haft på länge, trots att jag inte övade så superlänge. Men iaf börjar jag allt mer gilla min lärare, han får verkligen glöden för musiken att brinna i hjärtat!

Har dessutom fått bekräftat idag vem jag får som elev iår. Han var elev åt en annan oboist innan, men nu får jag honom istället och kan nog säga att jag är ivrig att börja ha oboelektioner, men skrämmande är det också. Dels är han äldre än mej (egentligen inget problem), han är nästan två huvuden längre än mej (egentligen inte heller något  problem), han är egentligen pop/jazz musiker (inte heller något problem) och han är inte nybörjare precis (...inte heller så stort problem), så med lite eftertanke finns det inte alls några probem i att jag skall vara hans lärare, men är ändå lite (läs: ganska mycket) nervös... Men ni får följa med hur det går för mej som lärare.




Nu kanske ni undrar varför i hela vida världen det plötsligt kommer en bild på en skål med röda vinbär när jag pladdrat om skola. Men har nämnligen slappat i soffan med en skål av dagens vitaminer, denna gång i en form av röda små runda bär. Gott!

Inga kommentarer: