torsdag 23 september 2010

Sprucken!

Ibland har får man trevliga överraskningar och ibland lite mindre trevliga. Idag fick jag dessvärre av den sämre sorten. Kom med tåg ner till H-fors igen i morse, och när jag kommer in i lägenheten ser jag min lilla överraskning. WC-stolen har spruckit hela vägen uppifrån och ner på vattenbehållaren och vatten har runnit ut över hela golvet! Min matta på golvet var säkert 5 kg tyngre av allt vatten, så den var bara att vrida ur och hänga på tork. Najs alltå! Blev några telefonsamtal till diverse människor och en timme senare hade jag service-gubben på besök. "jag har aldrig sett något liknande! Den har ju bara spruckit rakt uppifrån och ner helt av att inget slått i" ungefär så sade han. I det andra hörnet hade det också börjat spricka, så det är nog finito med den vessan. Nu skall hela rasket bytas och förhoppningsvis blir det gjort senast i morgon! För utan WC kan man ju inte bo...



Men man skall väl alltid hitta något positivt i allt och jag får ju ny WC-stol nu iaf. Och tur är det ju nog att inte hela lägenheten svämmat över med vatten, då skulle det nog inte varit det minsta trevligt....

Inga kommentarer: