onsdag 24 mars 2010

Denna onsdag

Vaknade idag en halvtimme senare än jag tänkt, men som tur sov jag inte bort hela dagen. Snoozade en gång för mycket, eller rättare sagt, den sista gången stängde jag av klockan i misstag. När skall jag lära mej att stiga upp direkt när klockan ringer? Idag var det inte så farligt, men med den här farten försover jag mej från något viktigt en vacker dag...Förut var jag duktig på att stiga upp direkt, nuförtiden..hmm...måste skärpa mej!

Dagen i övrigt har inte alls varit dålig. Trots att jag inte är den mest ivriga eleven i musikhistoria, så gick lektionen förvånansvärt lätt, höll inte ens på att somna! Mitt i dagen hade vi sista pedagogiklektionen för den här kursen. Även det gick lätt och ganska fort. Vi skulle idag leka lärare, och vi hade fått i hemläxa att förbereda oss på att i max 7 minuter lära ut en rytm (bodypercussion) eller en sång eller nåt liknande. Så jag lärde ut en liten engelsk sång som vi sedan sjöng i kanon, och jag fick bra kritik för det! Dessutom hade jag min "lektion" just innan pausen, så under pausen gick alla och nynnade på låten *fniss*

Ikväll var jag igen på aerobic, ett tufft pass än en gång! Men det gör inget, vill ju komma i form till sommaren...Skulle vilja ut på länk någon gång, men jag har så långa dagar, så det hinner ofta bli mörkt eller skymma innan jag skulle slippa iväg. Ni får tycka att jag är paranoid, men jag vill inte ut på länk i mörket, inte här i Helsingfors. Känner inte till området så bra och dessutom vet man inte vem som ligger i buskarna här.. Annat är det hemma i österbotten.. Men däremot har jag börjat fundera på att istället börja dagen med en länk, det skulle pigga upp! Dessutom är det ju lungt, skönt och harmoniskt i morgonsolskenet. Tror jag skall göra det någon gång nästa vecka när vi har en sk. Intensivvecka (=inga vanliga lektioner utan föreläsningar och annat...) För mej betyder det lite senare mornar och mycket övning!

Oj, det blev rätt mycket text...ibland fastnar jag visst i skrivandet.. nå det får bli mera bilder annan gång...
Ha det gott till det!

Inga kommentarer: