måndag 29 mars 2010

Dream on!

Solen skiner, fåglarna kvittrar och temperaturen är långt över plus-strecket. Snön har smultit bort nästan helt, några krokusar stucker redan upp ur marken och håller på att slå i blom, alla är glada och hälsar på varandra, skolterminen lider mot till slut, och snart är det sommar.. DREAM ON!!!
Verkligheten: Molnen är täta och det regnar ner någon form av snö-slask, dimman håller på lätta, men det är äckligt fuktigt fortfarande. För övrigt ligger snön fortfarande i stora drivor, och håller på smälta vilket betyder stora slask och vattenpölar, som i sin tur betyder våta fötter och byxben om man inte är smart nog och använder gummistövlar. Alla är sura och har bråttom någonstans. Alla väntar på våren! Min dag började med lite för lång tid snoozande -igen! Skolveckan ser lång och jobbig ut, till motsats från vad jag trott. Det hjälper ju inte presis att jag bitit mej i kinden och den nu svällt upp lite och svider (troligen lätt inflamerad), påminner ungefär som när man har en blåsa i munnen, men i mitt fall är den längs med kinden 2 centimeter. Detta å sin sida leder till att det är svårare och det stör spelandet otroligt mycket, vilket jag kommer att göra ca 8 timmar per dag nu denna vecka... SUCK!!!

Nåja sluta klaga! Bättre tider är på väg! Endast några veckor kvar till sommarlovet... Nu marsch iväg på föreläsning innan du försenar dej....

Inga kommentarer: