tisdag 2 mars 2010

Mars = våren snart påväg

Idag har varit en tung dag! Slutade skolan först åtta på kvällen (började kl. nio) och var så slut att jag skulle kunnat slänga mej i sängen direkt, men efter lite föda så piggnade jag till en aning. Älsklingen åkte hem imorse efter att han varit här hos mej, skulle varit skönt att få krypa ihop i hans famn efter en tung dag, men måste tyvärr vänta till fredag på det... Men han piggade upp mej lite med några gulliga lappar han spridit runt i lägenheten. (Vi brukar skriva gulliga lappar åt varandra ibland, speciellt om man sedan inte syns på några dagar. En härlig "tradition")

Nu är det mars och det betyder att Våren är på väg!!! Även om det inte direkt ser ut så när det snöar hela tiden så känns det ändå! Först nu börjar det gråa vädret slå till på mitt humör lite. Naturen på vintern är vacker, men jag har konstaterat att en stad blir ganska så ful under vintern pga all smutsig snö. Längtar efter alla vackra färger och blommor! Här i Helsingfors är det nu det värsta vädret jag vet: Slask! Borde skaffa färggranna gummistövlar nu så att jag kanske överlever denna dystra slaskperiod.. Dessutom misstänker jag att det kommer att bli en lång och blöt vår eftersom vi har fått så mycket snö i vinter, och allt det skall ju smälta bort... Men tänk vad skönt sedan när man kan ta ut cykeln ur garaget och cykla på torra vägar! Längtar!

Fram tills att våren är här helt på allvar får vi nöja oss med de vackra inredningsdetaljer som dycker upp i alla affärer nu. Härliga pigga färger i ljusgrönt, turkost, rosa i alla nyanser, gult, ljusblått... Vårfärger! Gillar bland annat mycket av de textilier som finns vid Hemtex nu, riktigt vårinspirerande!

Pentik har också mycket vackra ting denna vår! kolla in deras katalog för våren och sommaren 2010.


Inga kommentarer: