torsdag 11 mars 2010

Köksskyltar

Torsdag, redan, oj vad veckan gått fort! Har blivit tvungen att verkligen fundera vilken dag det är idag, kändes inte alls som torsdag, eller håller jag bara på att bli förtids-dement? Njä, de tror jag ändå inte... Men en intensiv, men inte så jättelång skoldag hade jag (inte jättelång i den benämningen att jag slapp därifrån "redan" halv 6, och inte någon gång efter sju, vilket är ganska vanligt).

Så idag hade jag bra tid att göra klart mitt projekt, och klart blev det! Har hållit på med skyltar till köket. Gillar skyltar, speciellt de som är av plåt, men har inte hittat de jag vill ha, så jag tänkte att varför inte göra dem själv? Men inte i plåt utan i trä, och i lite olika form. Letade fram restbitar av plankor hemma, sågade till dem och målade grunden med två olika färger. Ville att de skulle se lite nötta och gamla ut, och jag lyckades riktigt bra med det. Mamma kommenterade när hon såg grunden "va du har slarvat!" men så va det inte, utan bara duktigt målat ;) Texterna ville jag att skulle vara köks-inspirerade, så jag sökte fram de som jag helst ville ha, både från nätet och från skyltar jag sett i affärer. Först tänkte jag använda mej av schabloner, men kom fram till att det blir lättare att rita med blyerts och sedan måla på... Här är resultatet:


Inga kommentarer: