fredag 19 mars 2010

Konserten igårkväll

Konserten igår gick jättebra! Och det tyckte visst publiken också, iallafall var det många som kom och tackade oss och tyckte att vi spelade bra! En liten rolig incident under vårt framträdande var att mellan första och andra delen i stycket hörde vi underliga ljud. I den annars mycket tysta salen hördes ett knackande knarrande ljud, jag trodde först det var dörren till scenen, men sedan upptäckte jag att det var en trumställning med en trumma som höll på att vinka och rätt som det var så kaplar hela trumman i golvet ut på scenen *knarr* *knarr* *knarr* *kabom-dunk-dunk* *skratt* Alla började skratta och vi blev en aning okoncentrerade, men värst var det att jag skulle börja andra delen med ett solo, och det Går inte att spela när man skrattar! Men det gck nog riktigt bra!




Såhär började jag se ut igår kväll efter att jag lagt dit blommorna!

Efter konserten gick vi ut och firade en stund, blev den vanliga restaurangen nära skolan, de har mycket god mat där! Vi hade en trevlig kväll med mat och dryck, och Trivial Pursuit (jag var på vinnande laget, var dock inte den som mest hjälpte till med att vinna, är inte så duktig i trivial, men resten på mitt lag var duktiga så då jämnas det ju ut *fniss*).

Bästa överraskningen på kvällen sker ändå efter konserten och firandet. När jag kommer till lägenheten, så sitter Älsklingen där och väntar på mej! Vilken överraskning! Trodde han skulle komma först idag men nejdå, han var här redan igårkväll! Superkul!

Inga kommentarer: