torsdag 25 mars 2010

En liten skönhetsoperation

Har haft några födelsmärken som stört mej ganska mycket och länge. Tre i ansiktet och ett under ena armen (alltid ivägen när man använder t-skjortor). En av de ja hade i ansiktet svällde dessutom upp och kliade i höstas så då tänkte jag att jag borde ta bort dem. Sagt och gjort! Under sportlovet (alltså för fyra veckor sedan) ringde jag till läkaren och bokade tid, fick samma vecka eftersom jag då var hemma i Karleby.




Läkaren bedövade och skar bort märkena. Tyvärr hade inte bedövningen verkat ännu när hon skar bort första hudlagret, så det gjorde ganska ont, och jag kände bara hur blodet rann ner i nacken på mej. Men snart så verkade bedövningen och när hon skar bort/skrapade resten (vet inte riktigt vad hon gjorde) så kände jag inget. Värre var det med den under armen, där bedövade hon bättre vid området runt märket, men det hjälpte dessvärre inte mot att det kittlade när hon skulle göra något. Så det var jättesvårt att ligga stilla, läkaren sa att jag får skratta men inte röra på mej. Ni kan ju tänka er att det inte precis blev lättare.
45 minuter efter att jag gått in var märkena borta, istället kom jag ut med fyra stygn och plåster i hela halva ansiktet. Skojjade med mina vänner att jag inte kan gå på stan nu med solglasögon på mej, eftersom folk då kunde tro att jag blivit slagen eller misshandlad och försöker dölja ett blåöga eller något. Hade ju ansiktet fullt av plåster ;)



Idag är det som sagt fyra veckor sedan min lilla "skönhetsoperation". Stygnen försvann redan efter en vecka, och idag syns det knappt något. Mest syns det på hakan där jag hade två stygn, där finns ett litet brokigt rött-vitt märke, men det försvinner så småningom, lägger inte märke till det mera ens. Under armen ser det ut som om det aldrig funnits något märke...



Inga kommentarer: