måndag 15 november 2010

Började veckan med att försova mej...

Efter en underbar helg tillsammans med Älsklingen blev jag ensam igen...Följde Älsklingen till tåget tidigt i morse, men kröp ner i sängen efteråt igen, började först tio så jag kunde bra sova en timme till tänkte jag. Lade klockan och ringa, och somnade. Men, typiskt nog så stängde jag av klockan när den ringde, även när den ringde på nytt, så där sov jag skönt fram till att Älsklingen skickar meddelande tjugo över nio att han är i S-joki. Jag har försovit mej *shit!*.  Egentligen borde jag just då redan sitta på tåget till skolan, eller åtm. vara påväg till tåget! Men där hade jag legat och sovit som en stoc, tur att Älsklingen skickade...så det var inget annat än att hoppa i kläderna och rusa mot skolan. 10 minuter efter att Älsklingen väckt mej så var jag påväg. Nytt rekord kan jag nog säga, speciellt med tanke på att jag under de tio minuterna hunnit klä på mej, fixa håret, borsta tänderna, tagit något smått ur kylskåpet så att jag inte svälter ihjäl under orkesterövningen, och sett till så jag inte glömde något till skolan. Slutresultatet blev dessutom att jag inte var mera än 10 minuter sen till övningen :) Får man säga att man är en aning stolt över sej själv fastän jag försov mej ;)
Resten av dagen har nu inte varit så märkvärdig, satt halva dagen på övningar, så efter det så gör man inte så mycket heller...

Spelade årets första julsånger på piano idag, kunde inte riktigt hålla mej längre *fniss* Men kunde konstatera att de julsångshäften jag har inte är de bästa. En del lät faktist rätt bedrövligt.... Så på min önskelista står julsångsbok, en bra sådan, eller rättare sagt en som inte har enkla pianoarrangemang ;) 
På tal om jul, så hade det droppat in ett rött kuvert genom brevinkastet idag, tror ni alla vet vilket jag menar, nämnligen det som julkort skall postas i, borde man snart inleda julkortspysslet? 

Men slutpepplat för en stund...ha en bra början på veckan!

Inga kommentarer: