tisdag 23 november 2010

Orkesterturné till Åbo

Äntligen är datakursen över! Egentligen skulle den varit över för tre veckor sedan, men tenten har flyttats fram två gånger så den var först idag. Men nu är den över, och absolut säkert gokänd. Provet var inte speciellt svårt, tycker nog jag kan både word, excel, power point, photoshop, sibelius och sound forge så pass bra att jag är gokänd, om det nu fattas ett poäng här eller där så spelar det inte så stor roll...

Imorgon skall vi på orkesterturné (om man kan kalla det så). Vår orkesterperiod har varit ett samarbetesprojekt med Åbo så imorgon skall vi åka dit för att ha konsert. Det betyder att jag defenitivt inte får försova mej (har ju inte haft ödet på min sida gällande att komma i tid till övningarna), bussarna åker senast 8.15 (skolan öppnas 8.00 så då har vi en kvart på oss att hämta våra instrument). Får inte heller glömma skorna denna gång...
I Åbo har vi övningar och genrep, sedan på kvällen blir det konsert, och efteråt kör vi tillbaka till Helsingfors. Så imorgon tar jag en paus med utmaningen och bloggandet, återkommer igen på torsdag.

Inga kommentarer: