fredag 5 november 2010

Favoritårtan i kylen

Har bakat och städat hela förmiddagen idag. Skall bjuda min skolvänner på en liten födelsedagsfest imorgon, så idag har jag bakat dubbel chokladmoussekaka. *namnamnam!* Nu står den i kylskåpet och stelnar till och väntar på att få bli uppäten. Tycker personligen att den hör till en av mina absoluta favoriter i kakväg, men den är en ganska mäktig kaloribomb så man bakar den ju inte varje dag ;)
Eftersom vi (=jag och mina vänner) redan i våras konstaterat att ingen av dem hade varit till min lägenhet så lovade jag att jag nu till hösten skall bjuda hit dem, så nu passar det ju helt perfekt. Imorgon skall jag ännu baka salta pajer, sedan är de välkomna!

Vi inleder en orkesterperiod nu i skolan, vilket betyder att vi ikväll har några timmar orkesterövning, och sedan pånytt i morgon hela halva dagen. Sedan är det en veckas paus så har vi övningar söndag-onsdag + konsert på onsdagskväll. Skall bli riktigt skoj med orkester nu igen. Får se hur det ligger till med stämmorna, har kollat igenom dem och konstaterat att de inte är överdrivet svåra, men det vet man egentligen inte helt innan man spelat med allesammans...

1 kommentar:

Lyckoslanten sa...

Trevligt att hitta till en ny blogg och tack för att du vill vara med i min utlottning! ;o)